Alla inlägg den 27 juli 2007

Av Emma - 27 juli 2007 13:08

Min kvinnliga sida:

[x] Köpt en hårfön?

[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?

[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?

[  ] Pratat känslor?

[x] Tänkt på att matcha mina kläder?

[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?

[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?

[x] Funderat på namn åt mina barn?

[  ] Insett storheten hos Barbra Streisand?

[  ] Druckit Cosmopolitan?

[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?

[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?

[x] Känt mig sugen på en kopp te?

[x] Känt glädje över att få blommor i present?

[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?

[x] Blivit arg utan anledning?

[x] Gråtit efter 9 fyllda år?

[  ] Brytt mig om H&M:s val av modell?

[x] Pratat skvaller?

[x] Varit arg/sur utan att tala om det?

[x] Kramat en kille?

[x] Dansat?

Totalt: 18 poäng.

Min manliga sida:

[x] Ljugit om hur mycket jag har druckit?

[x] Ätit en blodig stek?

[x] Läst en biltidning?

[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?

[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?

[  ] Skött grillen under en grillfest? (delvis bara, så 0,5 p)

[  ] Läst en bok av Jan Guillou?

[x] Läst ett nummer av slitz?

[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?

[  ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?

[  ] Gått på en Ulf Lundell-konsert? (haha, picnicat utanför =P)

[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?

[  ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?

[x] Diskuterat bröst?

[  ] Gjort lumpen?

[  ] Läst Nick Hornby?

[  ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?

[x] Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?

[  ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?

[x] Lagat någonting på egen hand?

[  ] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?

[x] Tävlat i att dricka öl?


Totalt:12 poäng.


Hmmm...Var ändå mer kvinna. Ookej då!



Av Emma - 27 juli 2007 10:56

Jag är ledig imorgon.jag har längtat efter denna dag, men så ledig blir jag ialla fall inte. Kommer ha massvis att göra ändå.

Morgondagens projekt:

*Cykelklass

*Mmsports( köpa protein) MÅSTE!

*Valhalla och hämta min cykel,som skall vidare till sportson(igen)

*Coop och hämta ut mina böcker som nu har legat där ett tag

*Hem och göra mig klar för fest

*Festligheter på kvällen.


Men?Vart försvinner all tid?



Av Emma - 27 juli 2007 07:35

Idag alltså.HUr skall jag minnas den då? Kanske som dagen då regnet öste ner hela långa prommenaden imorse.

Eller kanske något mer positivt, vi har fått en kaffepress till jobbet:)Kaffet smakar äntligenBRA! Jag har hatat vårat maskinkaffe.I hate it!

Men nu,mitt kaffe idag smakar ljuvligt.Slut med alla pengar jag lagt ner på köpt kaffe på dahl och liknade. Skall också fixa hit lite bättre kaffe.

Som exemplevis dessa som smakar bra!


Ny kaffepress på jobbet blir bra minne som min sista dag som 23 åring:)Hihi.

Att så lite kan göra för mycket:)För mig i alla fall. Små små saker  gör  mig glad.Som detta.

Har funderat på att baka ikväll?

En tårta eler nåt, bjuda hem mina vänner imorgon. Men... Jag tror jag lägger ned det med bakningen!Om någon vill komma förbi och gratta mig så är ni välkomna! Annars, vill inte göra så stor grejj av födelsedagar.Har jag aldrig gjort.

Baileys & Kahlua tårta


Varför skall jag baka en  tårta förresten? Inte för mig själv i alla fall.




Idag blir det ett pass styrka innan min egen klass på cykeln. Skall köra rygg idag.

Känner att jag behöver det, samt att det är kul att köra.

Längtar faktiskt redan dit.Så efter jobbet, då är det dax.

Veckans sista styrkepass... sedan blir det lite annat i helgen.


Regnet fortsätter att ÖSA ner.verkligen ÖSER.

Är inte förvånad överhuvuudtaget. Mina kläder från morgonensprommenad är sjöblöta.




Ovido - Quiz & Flashcards