Alla inlägg den 21 juli 2007

Av Emma - 21 juli 2007 17:19

haha:) Försöker träna mig på Engelska. Ja,problematiskt.Jag har ett problem och det är engelska!Jag hatar det. VArje gång någon skall prata Engelska med mig vill jag bara springa och gömma mig.Panik!Jag hittar inte på detta utan det är riktig sanning. Jobbigt för mig.

En annan sak som jag kommit fram till under dagen och har med min sömn att göra är väggarna i mitt sovrum.Jag tror det är dom som utgör mitt sömnproblem.Dom är blå... och enligt vissa terapeuter kan man just få besvär med den färgen. Tankarna skall tydligen snurra iväg, man blir orolig.. osv. Jag känner det. Så dom senste nätterna har jag bäddad ut min bäddsoffa och sovit i den!

Jag måste måla om Nu.


En annars bra dag på jobbat då flera av mina "favoriter" har vart här. Med det innebär folk som gillar att hänga kvar med mig lite i repna så man kan stå och prata med. Men, om dom är normala eller friska är ju en annan sak.

Men, roliga saker får man ju höra i alla fall.


Nu. 35 min till HEMFÄRD! Eller AK färd.Skall  träffa denna förstående person igen:)




Av Emma - 21 juli 2007 10:48

Funderade återigen rätt mkt på min tur imorse. Som jag förövrigt sprang!Blev en morgonjoggning i solskenet(solskenet som nu har gått över i regn).

I alla fall, idag gick mina funderingar ut på detta med fördommar och yrken.

Kom att tänka på en föreläsning vi var på för nån månad sedan.

Föreläsaren"daniel" berättade om 2 tjejjer som i själva verket var toppadvokater, men dom utgav sig aldrig för att vara det.

När dom gick på fest(denna festen föreläsaren träffat dom på)så hade  dom satt på sig en klädstil och utstyrsel dom i vanliga fall inte gick med. Typ punk stil, men nitar och färglada färger i håret)

Daniels polare (även han något liknande yrke typ advokat) behövde en tändare... Så Daniel sa gå och fråga dom tjejjerna som står där(toppadvokaterna som såg ut som punkare). Daniels kompis vägrade. Daniel gick då fram själv till dom och frågade efter den tändaren och stannade kvar med dom och små snackade, så Daniels kompis kom även han fram till dem.

Dock sa inget alls, bara svarade kort på eventuella fråger. Visade inte alls något som helst intresse  att prata. Ialla fall så kom dom in på yrken, så Daniel frågade tjejjerna vad dom arbetade med och dom svarade "arbetslösa" minen daniels polare gav tillbaka "vad var det ja sa" minen.

I alla fall, så Daniel visste hela tiden vad dessa egentligen arbetade med och

hade informerat tjejjerna om hur hans polare var.... att han hade sånna fördommar osv om sånna som dom.

Så nästa dag när Daniel och polaren var ut på lunch fick han syn på dom här  tjejjerna och där satt dom i deras strikta advokat klädsel på lunch på nåågon flaschig restaurang... Så Daniel gick fram och hälsade. Daniels polare kände inte igen dom alls från festen, och nu var han sååå mkt trevligare.. och pratade.

I alla fall... Daniel brukar prova det där också när han träffat nytt folk. Frågan kommer alltid upp "Vad jobbar du med".

Så iställer för att säga det han gör brukar han svara... typ kassan på ica, städare, diskare.... då blir dom genast ointresserade och går lixom. Dom flesta.

 Det är verkligen så.

Så nästan gång någon frågar skall jag säga att jag är....typ. Städerska eller jobbar på mc donalds.


Nå.Nog om det. Igår.. Igår fick jag en FIN present av min vän Pernilla!Hon har vart i Irland så därifrån fick jag ett par mkt mkt fina trosor. Som jag förövrigt har använt till att sova i inatt. Kan inte bestämma mig om den är sov shorts, eller trosor. Ialla fall är jag överlycklig för dessa.

Kvällen igår spenderades hos henne, hennes "D" och hans polare kom förbi också.

Ja.Då kom min andra fundering upp.

Jacob frågade mig vad jag gjort i veckan. Om jag inte har gjort något kul!!

Vadå Kul tänkte jag.Jag har alltid kul, vilket också blev mitt svar.

Jag har haft kul hela veckan...

Som bara i torsdags ut och åt och träffade en vän jag inte sett på länge APkul. I tisdags ute til skogs hade jag  det bra.I onsdags på jobbet, i måndags i mitt hem. Hela tiden AP roligt. Så samma sak där. Det är hea tiden vad man prioriter och vad man har för roligt.

Jag  glädjer mig av det lilla.

Det är bra tycker jag.


Idag är det regn ja. Bra att jag var uppe i tid så jag hann se solen OCH nu tycker jag om att det är regn för jag skall jobba:)Så inget negativt med det!


Allt för idag(kanske)




Ovido - Quiz & Flashcards