Alla inlägg den 14 juli 2007

Av Emma - 14 juli 2007 20:19

HAr jag börjat få lukt hallisar eller är det cigarettrök som luktar?

Detta har jag nu känt HELA veckan. Rökt lukt inne hos mig!

Som ni förstår är detta inte trevligt, jag avskyr denna lukt. Måste knacka dörr i trapphuset å fråga vem f*n som röker!



Av Emma - 14 juli 2007 16:33

Nu har jag bestämt mig inför min kommande kväll.

Det blir

*Kyckling

*Film(Linas kvällsbok)

*Eget gott kaffe som jag skall göra



Helt enkelt en kväll för mig själv.Som jag gillar det, precis som jag själv vill.


Snart fyller jag år också.Då skall jag baka, och bju på fika.

Ett år äldre, det börjar ta sig.

Idag känns det som jag är 100 år.


Min kollega och vän, ville ha med mig ut.

Jag säger nej.

Jag gillar inte krogen, jag tycker inte det är kul.Nej jag vill vara pigg och glad imorgon redo för att köra mina ben.Träna

Det  som jag tycker e värst av allt är att folk, ser ner på mig för att jag är så.

Jag tycker alla får leva som dom vill.

Endel väljer att leva på ett sätt och trivs med det.Jag vill leva som jag gör, och trivs med det.

 Riktigt tur också att alla Är olika till deras sätt och gör olika val.

Bara för att jag inte vill gå ut, dricka massa sprit.Vara full, göra dumma saker..Må skit dagen efter både i kroppen och i psyket. Jag vill inte det.

Och tro mig.Jag har provat på det, ett flertal tillfällen.

Iblnad då och då senste året har det hänt att jag fått för mig att gå ut.Nästan Varje gång...Nästan.Har jag ångrat mig, tänkt efteråt vad fan skulle det där vara bra för. När man tänker så alltid så, vad fanken skall man ut å göra då?

Stå och trängas med massa folk, fylla, jobbigt nä.


Tacka vet ja hemmamiddagar, hemma fester, ett vinglas då och då i trevligt sällskap.

Med dessa ord inte sagt att jag ser ner på alla som gillar det där med fylla, onyttiga saker,utgång.Jag förstår dom också.

Men, klaga inte på mig bara för att jag INTE gör så.



Av Emma - 14 juli 2007 10:50

Idag sitter jag på jobbet, sörplar kaffe, har det bra, funderar på kvällen och är enormt trevlig:)


Har sovit som en liten Apunge inatt.

Har ätit kanongod gröt.

Har med mig sojamjölk till kaffeet, så nu kan även jobbets kaffe smaka gott idag.


Funderingarna om kvällen går ut på

Skall jag äta kyckling eller tonfisk?

Skall jag hyra film eller läsa i min bok?

ELLER

skall jag ringa min vän A-K och fråga om det är nu vi skall ut å vara sociala med folk?

Nä,det blir hemmet.

Nerbäddad i soffan, med mat,film och EV en cola zero som belöning.

Jag är faktiskt sjuk!!

Därför har jag inte ens gått imorse, som alltid stårpå min rutinlista, som jag förövrigt älskar.

Jag tycker om mina rutiner, allt jag gör.

Är riktigt tacksam över att jag lever som ja gör också!!

Ovido - Quiz & Flashcards