Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Emma - 20 juli 2007 09:43

Jag kallar min hund "Sex".

Men Sex har blivit ett problem för mig. När jag var nere på
Kommunkontoret för att registrera min hund, sa jag till tjänstemannen
att jag ville ha en licens för Sex. Han sa: "Det skulle jag också
vilja
ha." Då sade jag: "Men det här är en hund." Han sa att han struntade i
hur hon såg ut. Då sa jag: "Ni förstår inte: Jag har haft Sex sedan
jag
var 9 år gammal." Han svarade: "Du måste vara en hejare till tjej!"
När jag gift mig och reste på bröllopsresa tog jag hunden med mig. Jag
anmälde för portieren, att jag ville ha ett rum för min man och mig
och
ett särskilt rum för Sex. Han påstod att varje rum i hotellet var
tillåtet för sex. Jag sa: "Ni förstår inte. Sex håller mig vaken hela
natten." Portieren svarade: "Mig också."
En dag anmälde jag Sex till en tävling, men innan konkurrensen
började,
smet han iväg. En medtävlare undrade vad jag stod där och tittade
efter
runt omkring. Jag förklarade att jag hade tänkt att ha Sex med i
tävlingen. Han tyckte jag skulle sålt biljetter till åskådarplals.
"Men
du förstår inte", sa jag: "Jag hade hoppats att Sex skulle komma med

TV-referatet." Han tyckte att jag var en ovanligt skrytsam person.
När min man och jag separerade gick vi till Tingsrätten för att kämpa
om
rätten till hunden. Jag sa: "Snälla domaren, jag hade Sex långt innan
jag var gift." Domaren svarade: "Jag också." Sedan berättade jag för
honom, att efter jag blev gift  nästan hade förlorat Sex. Han sade:
"Jag också."
En natt stack Sex iväg från mig. Jag letade i timmar runt stan efter
honom. En polis kom fram till mig och frågade vad jag gjorde på den
här gatan....
Mitt fall kommer upp i rätten på fredag

Av Emma - 20 juli 2007 06:59

 Hur ser din önskedag ut?


På hela vägen jag gick i morse så har jag gått och funderat på hur en dag skulle se ut för mig om jag fick som jag ville ha den.


Då skulle den se ut på liknande sätt.

*Vakna tidigt, med en härlig morgonprommenad. Efter det en lika härlig frukost.

Solen skulle strååla ute, då skulle vi ta oss iväg till någon härlig strand och bada, sola och äta.

Ja. självklart måste maten finnas med.En grym picknick korg.

Där skulle vi ligga lite.

Sen...Absolut måste träningen finnas med i bilden. Så på eftermiddagen, när solan har börjat gå ner.Då är det dax för det.

Vidare kvällen med restaurangbesök och ett glas vin.

Allt detta i någon trevlig miljö med ett underbart sällskap.I form av en karl kanske?


Sedan så tänkte jag vidare. Fanken... mina dagar ser iinte helt olikt denna dagen. Förutom det då att nu jobbar jag som ett djur och det inte är badväder precis.

Men nästan.Jag har det ju HELT underbart ju.

 Man skulle också kunna byta ut miljön med ett SPA miljö.Massa sköna behhandlingar.

Mmmm:)


Så helt enkelt kom jag fram till att jag har det bra.

Sen funderade jag lite grann på med detta att "leva livet" som folk brukar uttrycka det.Eller "man lever bara en gång" säger endel ex när det handlar om att festa, slösa pengar.......osv.

Just kan säga den menignen till mig själv inför så som jag lever.

Jag tycker inte det är att leva livet genom att festa lixom.

Så.De är upp till var och en att prioritera HUR just du själv skall leva.



YES box.


Kollade in i vårt omklädningrum härpå jobbet. Jag har flyttat hit.ALLT jag äger är typ här.Jobbit att dra hem allt sedan också.

Men som det är nu är jag bara hem på natten och sover.

Mina insomningstabletter har fått  intas i natt också. Riktigt jobbigt det där med sömn:(

Hoppas det blir BRA snart.


Helgen väntar jag på,med spänning!


Ha en BRA dag nu, det är du har ansvaret över att få den så bra som du vill.




Ovido - Quiz & Flashcards