Alla inlägg under augusti 2007

Av Emma - 14 augusti 2007 13:12

Jag var just ut på min rast lite.

Besökte dahl här intill för att få mig min dagliga dos av det goooda kaffet.

Så nu sista timmen på jobbet är jag nöjdare än någonsin.

Det jag ville säga var hur jag kände PANG hur hösten har kommit nu.Jaag ÄLSKAR hösten.Känn i luften hur det blir rent, frächt och friskt.

MEEE LOVE:)

Absolut.Jag gillar det.

Idag skall jag cykla på valhalla.Passar även på att gymma innan på samma ställe.

Triceps, baksida axlar och mage hade jag tänkt att köra.

Jepps, sedan intervaller på cykeln.

Nu när jag har vart så jäkla bra hela dagen så skall jag få en belöning i kväll.

Fantastiskt.

Japp.Ikväll blir det att smutta på en cola zero.Den skall ligga i frysen ett tag först... bara för att jag skall få den så iskallt god.

Man kan längta för mindre.



Av Emma - 14 augusti 2007 07:00

Min vän Dijana här på jobbet har som kännt flyttat till en annan anläggning.

Jag hatar det.

Jag saknar henne så jag blir GALEN.Faktiskt.Hon är GRYM.

Det är henna jag tänker på nu när jag står här kl sju på morgonen.Förövrigt så blev jag helt toktrött just nu.SHIT Vad skall jag göra?Typ dricka massa red kick eller?

Jag vet inte.


Igår kom en man in till mig här och sa

"du ser alltid så glad ut,och det verkligen strålar från dig"

Det var ju fint sagt. Undra om jag ser lika strålande ut nu?

Konstigt med denna trötthet. Aldrig att jag brukr vara det, kanske berodde på att strömmen hemma gick i morse så jag hann aldrig se ljuset.Fick fumla runt runt och söka efter det jag skulle ta med mig.

Tände tom några ljus där i laggen kl  4.30 på morgonen.


God dag på er!

Av Emma - 13 augusti 2007 09:30

Imorse bestämde jag mig för att ta å lyssna på radion istället.

Bara för att jag ville lyssna på dom på morogngänget.MEN va fan.DOm var int där.Det bara spelades musik å musik.INte ETT ord från dom härliga göteborgarna som jag tycker är hysteriskt kul.

När jag har dom i lurarna går jag mest för mig själv å TOK skrattar.


Måndag.Ny måndag, ny vecka.Som jag älskar.

Alla mina morgonsysslor e gjorda.NU väntar bara gym+cykel innan jag skall ta på mig den gulsvarta tröjan å jobba.


Nu skall jag dricka upp mitt kaffe, å sen DRA:)


Av Emma - 12 augusti 2007 18:13

Jag insåg det idag.Har aldrig kännt det förr, men idag uppenbarade sig den härliga känslan över att vara ledig.


Jag har hängt på stan.Bland affärerna,sprungit fram och tillbaka, provat hit å provat dit.

SÅ hur skall vi ordna detta då?Så jag kan vara ledig, springa å shoppa laga god mat hemma å surpla kaffe, samt att träna?

Det skulle vara perfekta dagar det.

Har du nåt förslag så hojta till.

Jag har några förslag.

1.Skaffa en RIK karl, så jag kan vara hemmafru.

2.Köpa massa lotter, kanske jag har tur å vinner 25 000:- i månaden i 25 år.

3.Göra ett bankrån


Nä.Jag vet inte vilket som är lämpligast.

Det övre?

Vart är dom?Karlarna?


Det jag fick med mig hem från min dag på stan är


2 tröjor

Rakblad,rakludd

Mascara

Ansiktstvätt

Huhållsvåg(se jag har redan börjat förbereda mina hemmafrusysslor)

Disktrasor

Nagelfil


Ja.Det var inte mer lixom.

Det jag egentligen åkte dit för var...En mysig hoodtröja.


Av Emma - 12 augusti 2007 13:00

Att någon skrek åt mig på cykelbanan.

Okej, jag kan erkänna det att jag inte cyklar som man ska överallt.Jg är inte van vid att man skall cykla på cykelbanor överallt.

Hemma i norr cyklar vi ju överallt och vart vi vill typ.

Idag cyklade jag på fel sida. En gubbe kom farandes i en rasande fart på samma sida. Vi höll på att köra rakt in i varandra.

Jag såg att hans mun rördes, han stanna tom han skrek åt mig.

Jag hörde ingenting.Bara min ljuva musik.

Den fule gubben fick skrika bästa han vill.


Idag är det söndag.Jag är typ ledig.Har kört pump imorse, men nudå?VAD händer nu?

Jag blir rastlös.

Mina kompisar jobbar eller nåt annat.

Kanske skall ringa herr J å fråga om denna kal har något emot att ta sig en tur på stan med mig?

Jag vill shoppa.

Snart löning igen och jag kom på att det finns endel pengar kvar på kontot å jag har inte handlat nåt denna månad typ.

Så, jag ä värd att få handla lite idag.


Ja.Ring J.


Hej!

Av Emma - 11 augusti 2007 21:56

HÄR ÄR HON! KVINNAN SOM GAV MIG DOM FINA ORDEN OCH GAV MIG SÅ MKT ENERGI IKVÄLL:)


TACK LINA!

Av Emma - 11 augusti 2007 19:39

Måste få berätta lite om mitt springtur.

Jag älskade den från första stund, fattar ingenting.

Jag har aldrig i mitt liv haft den känslan.Jag bara sprang och sprang, jag var överlycklig låg på en snittpuls på 80% av max... så grymt skönt!

VAd som gjorde denna tur så härlig och underbar var min vän LINAS ord om mig i hennes blogg.


Läs och begrunda.

Emma

bor i Göteborg, en underbar vän. helt igenom super-snäll och hur underbar som helst. beundrar henne otroligt mycket. en både fysiskt och psykiskt stark tjej. avundas hennes självdisiplin. otroligt vacker är hon också.


JAg tänke på dessa ord.


Nyduschad sitter jag här, svetten rinner ännu!Härliga eftersvettningar, inga kläder.

Boken väntar!

Ovido - Quiz & Flashcards