Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Emma - 24 augusti 2007 19:03

Nuuuu.

Jag är ALL alone.

Jag gillar ju det, men inte nu inte här på mitt jobb,som jag förövrig gjort bort mig på.

Kan nog packa mina väskor och åka hem till norr.


Jag iallafall

har idag haft olika rundturer på stadens olika bibliotek.

Jag skulle ha en bra bok hade jag tänkt mig.

Det slutade med att jag gick in på pocketshop och köpte mig böcker istället.

Det där stadsbibloteket var såå stort så jag orkade inte ens leta.

Herregud.

Jag som är van med lilla Morjärvs biblitek med 2 hyllor.


Häpp.

Idag har jag vilat från vad träning heter.

Kan vara skönt.Det är skönt, och behövligt emellan åt.

Jag läängtar redan hem efter kvällens belöning som väntar på mig där hemma.

+att jag har nya böcker!!



Av Emma - 24 augusti 2007 06:10

Hon är den vän som vi hade avskedsmiddag för igår. Kommer saknar möjligheten att kunna träffa henne när jag vill.

Fastän vi inte umgås flitigt så är hon ändå en GOD vän.Känns skönt att veta att man har henne kvar trots att man inte pratar med varandra varje dag.Ibland har de gått veckor emellan.

DÅ vet man att det är riktigt!

Vi är totalt olika.

Hon är tossig i att resa,upptäcka saker såsom fjällvandring,skumma länder,fattiga länder,hjälporganisationer,hon brinner för människofrågor och rättvisa i världen,hon tjatar på mig om rättvisemärkta varor,hon äter varken kött eller fisk.

Faktiskt en värld som jag inte har någon aning om.

MEN ack så snäll.

Vi går bra ihop trots våra olikheter.

Hon har i sin tur aldrig rört en vikt i ett gym, suttit på en spinningcykel, hoppat omkring på ett combatpass.

Ja ni vet dom sakerna som jag är TOTALT upprymd över.

Det vi har gemensamt är Mat.Vi äter mat på en speciell rstaurnag som passar oss båda.


Här är hon AK

Ovido - Quiz & Flashcards