Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av Emma - 18 augusti 2007 23:11

Verkligen.Så fort jag satte min fot inne på liseberg var jag barn igen. 5 år.

Har skrikit, gapat,skrattat ihjäl mig ikväll.

Med åkturer i uppsvinget, lisebergsbanan,pariserhjulet och flumbride kan man inte göra annat.

Mina ordval under åkturerna, som mina åkkompisar fick höra på var i stil med "gudars skymning" "shit pommes frites" "mamma mia,pappa pia"

MEN, det och där jag fick visa mitt barna sinne mest var i spegelhuset.

Massa speglar så man såg helt konstig ut.

Shit vad roligt.

Nu har jag laddad med min kvällsmat.Så jag inte går å lägger mig hungrig, sedan dax för instruerande imorgon!


Här nedan är vi.Just på väg in i våran första åktur:)

Hanna från Kalix och Jag bild nr 1

Jag och Pernilla bild nr 2

Av Emma - 18 augusti 2007 13:05

För att lura mig själv lite idag så har jag kokat kaffet här på holemn, sedan hade jag en mugg från expressohouse..

I den hällde jag sedan mitt kaffe... Det funkade nästan. Det smakar godare. Ja.

Denna dagen går i bloggandes tecken.Blogga,läsa bloggar,blogga,läsa.

Så i min värld har jag döpt om denna dag till bloggens dag.

Goood.

Min ben väärker sköönt.Körde ben i gymmet på lunchen igår.Snabbt, men dock så intensivt pass.

Träningsvärk i benen  härligt!

Får bara se hur det kommer gå att köra pump imorgon bara:)

Av Emma - 18 augusti 2007 11:28

Hade jag idag vart ledig hade denna lilla sak varit mina ägor.

Jag måste ha den.Den saken är klar.

Så kanske lika bra att jag jobbar då, så kan jag inte köpa den. MEN jag älskar den helt klart.

Sedan så duktig jag är, så behöver jag belönas med sånna här små presenter lite då och då.

Å när jag inte har någon som ger mig små presenter då och då, måste jag ju bara fixa det där själv.

Japp.

Gårdagens present var en Cola zero, och en extra  stor prottepudding till efterrätt:)

Då  njuter jag som katten.


Vad blir dagens present till mig själv?

Det återstå att se.



Av Emma - 18 augusti 2007 11:11

Svaret blev att jag gick på min  prommenad.Slog där två flugor eftersom jag kunde smita in och handla på vägen då jag behövde mina livsnödväändiga ingridienser till min frukost. Ägg och sojamjölk.

Hann undan regnet som nu har kommit över staden Göteborg.

Ikväll skall jag med på Liseberg.Kankse åka något, eller kanske inte.Får se, om man vågar:S Jag gillar annars det där.


Med min inköpta favviiskaffe på vägen genom centralen imorse är jag riktigt nöjd nu. JA.

Så det enda jag egentligen undrar är VAD som har hänt med min lampa inatt.

Jag har en sån hög papperslampa från ikea vid sängen.Den är helt knölad ihop nu,när jag vaknade.

SHIT alltså vilka lekar jag måste ha  haft för mig inatt då. Har haft ett hemligt beskök, i mina drömmar eller nåt.

Vilda lekar har i alla fall pågått i mitt sovrum, i alla fall om man tittar in där.


Ja.Igår.Jag plockade fram den barnsliga sidan i mig och var på bio.Jag och min nya vän Johan.

Han är snäll. Jag bestämde över han att vi skulle se en film i min stil.Denna gången...."ciao  bella".

Vi lagade även mat tillsammans. Blev kanongott. Gottgott:)

Wraps med kyckling och sallad  i:)Enkelt och mumsigt.


Av Emma - 18 augusti 2007 07:27

Skall jag?Skall jag inte?

Det är vad jag sitter å klurar på.Kommer dock inte fram till så mycket.JUst nu skulle jag kunna gå ut, dom kosrta regnskurarna tog ett uppehåll just.MEN??Jag ser möörka moln som lurar.Vet inte om jag är så sugen att gå ut i 14 grader, och till det få massa regn på sig? Jag vet inte om det är såå lockande precis.


Nä.Vi får fundera lite till.



Ovido - Quiz & Flashcards