Alla inlägg under augusti 2007

Av Emma - 28 augusti 2007 07:02

Och jag är otroligt glad över denna sak.

Finns inget bättre, att veta att hela dagen har man framför sig.

Så idag, en hel tisdag. Jobbar idag.

Så imorse när jag tog på mig prommenadskorna och lämnade hemmet kl 5.00 för att gå 1 timme till jobbet så kändes det bara såå himla skönt.

Det var riktigt kallt ute.Känns på riktigt höst i luften nu. Så svalt så härligt.

Friskt.

Speciellt skönt är det att gå på morgonen då jag skall jobba hela dagen,då jag bara ska stå still här sedan dagen lång.

Goood day!


Av Emma - 27 augusti 2007 09:28

Ringde just på hos mig.

Nu är dom här inne. Borrar och håller på.Shit pommes.

Dom skall tydligen byta min fläkt, och jag ingen än jag kan ju vara gladare.

För min fläkt SÖG ingenting.Det kom in gammalrök lukt och den var bara allmännt ful.

Så här sitter jag.Lämnar dom ifred. Dom verkade mest sura då jag försökte prata med dom.

Det enda dom sa vara att jag skulle ta bort mina grejjer.

Skitgubbar.


Näråsåatt.

 Ny vecka nu.

Det som står på schemat i veckan är nog inte så mkt annat än vad som brukas.

Så jag orkar inte ta upp det.

Jo.

Just det.Hur kunde jag glömma.Jag skall på fest.

JAG har HÖRT rykten om dessa fester å ballefester.

OHOHOH.

Av Emma - 27 augusti 2007 07:35

Innnan jag sätter igång med dagens aktiviteter hade jag bara tänkt att blogga lite.

Under tider jag dricker morgonens kaffekopp och förbereder mig.


Igår hade jag herr besök.Å vi var på diverse plaser,jag lagade mat till honom, han bjöd mig på bio, vi drack kaffe å massa sånt. Å jag gillade det.


Det enda jag tänkte på hela filmen var Han som satt där brevid mig. Samtidigt som jag bara rörde på honom hela tiden.

Jag ville bara kramas med honom MER än vad man kan göra på en bio.

Det var det, å det kändes bra. I vanligt fall, drar jag mig mest undan sånt, men inte nu.ÅÅÅ vad han ÄR nånting.



Av Emma - 26 augusti 2007 12:48

Min helg har vart toklugn.Sånt man behöver.Sånt jag behöver ialla fall.

Ibland skulle jag vilja vara heeelt ledig från allt.Ha en helvecka och bara inte göra nåt.Inte ha några krav,måsten,inget alls.

Jag har väldigt svårt att inte göra något alls. Jag tror att detta kommer bli ett problem för mig. Kan verkligen inte bara släppa allt för en stund.Har en grymt kontrollbehov över vissa saker.

Jag vill ha det så nu.

Men kommer inte fungera i längden.


Snart skall jag få besök av en vän. Vi skall sedan fara ut lite. Se på Ikea å sånt.Sånt som jag tror är kul nu, men kommer inse när jag kommer dit att jag vill hem.


En säng är det jag behöver.Punkt



Av Emma - 25 augusti 2007 18:30

Nä.Bara slaskade och hasade mig runt på stan idag.

Köpte INGET alls. Det enda jag fick mig var en proteinbar från en hälsokost affär då jag märkte att orken försvann helt. Något var jag tvungen att fylla på depårna med.

Sen blev jag bara kissnödig och var den enda jag kunde tänka på så jag gav upp.Drog hem å nu är jag här.


Har pratat i telefonen.Med min VÄN Mia Innala från Kalix. Hon den lycklige saken skall få en alldelse egen bejbi. Herregud.

JAg vill också ha en alldeles egen.En dag då jag är redo för det.Vilket inte är nu.


Har inget alls att göra.Är rastlös som katten. Shites pommes.

Jag skulle vilja gå ut ikväll...faktiskt.OVANLIGT för att vara jag.



Av Emma - 25 augusti 2007 14:52

Nu är det 8 minuter tills bolaget stänger.

8 minuter, och jag blev helt plötsligt sugen på at ta mig ett vinglas ikväll,eller två:)

Faktiskt.

I och med att tanken dök upp nu, och det tar mig mer än 8 minuter att ta mig till närmast bolag så får jag helt enkelt vara utan.


Får roa mig med annat.

Redan nu.Skall ta mig in till stadens stad igen.Se runt i lite butiker hade jag tänkt.Med en lön som var BÄTTRE än jag hade kunnat önska är jag värd lite shopping denna månad.


Har cyklat idag.Vart med på Ett pass.SÅ härligt att lunna vara med ibland istället för att leda.

Fokuset på sig själv,och sedan få lite inpiration av andra KANON instruktörer. HAr 2 favvisar.SÅ idag fick jag cykla med den ena!Inte fel!


Shoppingdax.

Hejs!


Av Emma - 25 augusti 2007 08:46

Hel ledig.

Det är inte ofta jag är det, är jag ledig från receptionen har jag klasser och vice versa.

Så idag är MIN dag.

Jag fick frågan om jag under lunchtid ville vara på stan å dela ut vattenflaskor och göra lite reklam för oss,man ändå fast det bara är en timme blir det ett måste, så då är man inte ledig.

Så jag tackade nej.

Denna dagen skall innehålla saker som jag vill göra idag.

Den har börjar bra.

Frukost med gröt,banan,hallon och nötter.

Sojamjölk.

 Dagen kommer också bestå av cykling med min kära vän D.

Kaffe på centro efter detta.


Japp.

Men vart är solen?

Hörde rykten om att denna dagen skulle stråååla av solsken, men nu är allt bara grått och de blåser storm ute typ.


Idag tänker jag lite på det igen, varför inte människor kan glädjas åt andras vilja,mål i livet och framgångar?


Av Emma - 24 augusti 2007 19:03

Nuuuu.

Jag är ALL alone.

Jag gillar ju det, men inte nu inte här på mitt jobb,som jag förövrig gjort bort mig på.

Kan nog packa mina väskor och åka hem till norr.


Jag iallafall

har idag haft olika rundturer på stadens olika bibliotek.

Jag skulle ha en bra bok hade jag tänkt mig.

Det slutade med att jag gick in på pocketshop och köpte mig böcker istället.

Det där stadsbibloteket var såå stort så jag orkade inte ens leta.

Herregud.

Jag som är van med lilla Morjärvs biblitek med 2 hyllor.


Häpp.

Idag har jag vilat från vad träning heter.

Kan vara skönt.Det är skönt, och behövligt emellan åt.

Jag läängtar redan hem efter kvällens belöning som väntar på mig där hemma.

+att jag har nya böcker!!



Ovido - Quiz & Flashcards