Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Det här med dieter i Nyårslöftetider

Av Emma - 18 januari 2009 09:12

Okej.

Nu är det dags.Igen.Igen.Igen

Varje år likadant. Löpsedlar,tv, ja överallt. Hela samhäller svämmar över av"ät si och ät så för att gå ner i vikt".

Känner du igen dig?Tänker du "när nu jädrans skall jag börja träna,börja äta bra?

Kanon!

Låt det bli en livsstil.Att börja träna eller äta bra, skall ju vara nåt bestående, något av en liv inte bara nåt man gör varje nytt år. Det håller i sig i januari, kanske också februari.

Det hjälper ingen.


Jag säger såhär.Ät bra. Rör på dig.

Dieter för en kort stund, funkar inte.

Du behöver nåt som du kan leva med, alltså bra mat.

Det funkar inte en lång tid att äta minimalt med kolydrater, heller inte pulverdiet eller annat.

Tallriksmodellen, med protein,kolhydrater och fett.

Det du skall göra är att välja bra kolhydrater.

Bra fett, och bra proteinkällor,rena proteinkällor såsom, kyckling,lax,kalkon.


Det andra du skall fundera och tänka på är ju det här med träningnen.

Fysisk aktiv räknas du till om du rör på dig 30 min om dagen.

Alltså, det behövs inte mycket.

Men fysisk aktiv är en sån viktig bit.

Tänka sig, att det finns så många som inte rör på sig nåt.

Skrämande.


Okej.Vad vill jag ha sagt, egentligen?


Dieter för en kort tid,varför??Vad tror du händer när du börjar äta som vanligt igen.

Nix, ÄT en kost som funkar i det långa loppet.Något du kan leva med.

Sen, unna dig.En dag i veckan.Vet du hur mkt mer du kommer uppskatta det goda då?

Sist men inte minst:RÖR på dig.


Idag skall jag röra på mig, på spin/pump.

Fy så skönt!


Å sist men inte minst.Kolla mina länkar, jag har lite matbra saker där.

Inte minst www.nlife.se

Lovely!

 
 
Ingen bild

mia

18 januari 2009 10:10

måndag blir bra...
ska vi säga kring 13 tiden ??
ebba sover mellan ca 11-12:30

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 15 mars 2011 06:54

Oj, hittade hit till min gamla blogg igen. Kanske provkör den då. Hihi-min motivation till bloggning har väl vart och ör sisådär. Men, nån gång kanske jag kan ge er någon rad. Motivation ja. Jag känner mig för tillfället otroligt omotiverad-till my...

Av Emma - 13 januari 2010 07:34

efter morgonens rutiner(frukost,bloggande,nyhetsmorgon...) drar jag nu till gymmet.Axlar och biceps är det dags för. Jippie yey. ...

Av Emma - 12 januari 2010 21:00

att använda denna igen.Mycket roligare layout känns det som..funderar ett tag till. Kolla in mig på www.metrobloggen.se/strongenought   ...

Av Emma - 3 mars 2009 13:38

  KAtastrååååf! Jag har ju inte skrivit rätt adress! Nu prova! Kom och hälsa på!   www.metrobloggen.se/strongenought   Ändra i länklistor! ...

Av Emma - 3 mars 2009 08:36

Ja, jag är på G härifrån. Finns roligare på andra ställen...skall bara ordna till den nya lite:)   NI måste följa med mig!     ...

Ovido - Quiz & Flashcards