Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

kostvanor

Av Emma - 16 januari 2009 06:49

Studier visar på att frukostätare har lägre BMI än dom som inte äter frukost.

Kom å tänka på det just nu då jag hörde det på reklamen.

Frukost, om jag utgår ifrån mig själv då, så är ju frukost det bästa målet jag vet på hela dagen. Absolut.

Däremot är jag medveten om att så är det långt ifrån för alla, och långt ifrån alla som ens äter frukost.

Du som inte äter frukost, ställ dig frågan varför hoppar jag inte över lunchen också?

Självklart skall du inte hoppa över lunchen också, men det jag vill att du skall reflektera över är just det. Frukost anses vara ok att hoppa över, det är ju inte så farligt. Medans lunchen och middagen är viktigare.

Alla måltider är viktiga!

Ack så viktig frukosten är, tänk du har sovit.Det kan vara 10 timmar sedan du åt. Klart att du måste äta frukost, det säger ju sig självt.

Även fast du har sovit så behöver kroppens organ hela tiden enegri.

Du har en hel dag framför dig, hur skall du orkar utan mat?


Min frukost idag:

Nat Yoghurt med hallon, musli

Polar extreme macka med ägg,avocao samt 1 med skinka

Päron

Grönsaksjuice

Kaffe


Oj,så gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 15 mars 2011 06:54

Oj, hittade hit till min gamla blogg igen. Kanske provkör den då. Hihi-min motivation till bloggning har väl vart och ör sisådär. Men, nån gång kanske jag kan ge er någon rad. Motivation ja. Jag känner mig för tillfället otroligt omotiverad-till my...

Av Emma - 13 januari 2010 07:34

efter morgonens rutiner(frukost,bloggande,nyhetsmorgon...) drar jag nu till gymmet.Axlar och biceps är det dags för. Jippie yey. ...

Av Emma - 12 januari 2010 21:00

att använda denna igen.Mycket roligare layout känns det som..funderar ett tag till. Kolla in mig på www.metrobloggen.se/strongenought   ...

Av Emma - 3 mars 2009 13:38

  KAtastrååååf! Jag har ju inte skrivit rätt adress! Nu prova! Kom och hälsa på!   www.metrobloggen.se/strongenought   Ändra i länklistor! ...

Av Emma - 3 mars 2009 08:36

Ja, jag är på G härifrån. Finns roligare på andra ställen...skall bara ordna till den nya lite:)   NI måste följa med mig!     ...

Ovido - Quiz & Flashcards