Alla inlägg under september 2007

Av Emma - 22 september 2007 10:45

Vädret ute är underbart.

Men trots detta skippade jag prommenaden imorse. Jag la ner den eftersom mina ben känner sig inte riktigt som dom ska.

Vaknade mitt inatten och skrek av sendrag i min vad. NU gör denna vaden skit ont.

Dom stackars vaderna kanske är lite överansträngda, så jag bestämde mig för idag bara ängna mig åt vila.

 Åt jättegod frukost och på vägen hit fick jag mig mitt goda kaffe.

Fanatstisk start på helgen.



Av Emma - 21 september 2007 21:48

Detta med min jakt efter karlar.

Eller jakt och jakt.. men jag skulle tycka det skulle vara trevligt att ha någon.

Det senaste exemplet jag umgicks med är numer nedlagt.

Det kändes inte bra helt enkelt.


I allafall är jag allergisk mot dom som bara ser sig själv.Egoisktiska jävla människor.

BAra pratar om sig själva eller ännu värre går å sneglar på sig själva i spegeln då dom tror att ingen ser, och till råga på allt spänner sig.

FY fan.

Sedan dom som inte respekterar en eller tror på ens mål i livet.

Om jag ex gillar att gå upp på morgonen och prommenera. Jag älskar det och kommer att fortsätta med det. JAg fick kommentaren " det här skall vi ändra på" vid det tillfället la jag ner.


Nä.

Han skall vara perfekt från början!!

Vart hittar jag han?

Av Emma - 21 september 2007 18:49

 



Löningen har närmat sig.

Jag kan inte säga annat än att jag är nöjd. Har idag loggat in mig på min lönesida och sett att det kommer klirra till på mitt konto.

En lön som jag är NÖJD med. Jag klarar mig denna månad också.

Jag som mestadels jobbar eller så gör heller inte av med speciellt mycket kosingar.

Det är typ ett nytt träningslinne och självklart livets stora passion MAT som mina pengar går till.


JAg kan spara en förmögenhet på att jag sällan går ut. Shit vad jag sparar pengar på det. Tänka sig att varje helg, åste lägga pengar på sprit,inträden,nya utgångs kläder, taxi, ute mat.

Nä.Fi fanken.

Jag ligger hemma och sparar.

På senare dagar har jag blivit alldelsens TOK ekonomisk.JAg är stolt över mig själv för detta.

Verkligen.


Så NU Oktober månad.Jag känner för att unna mig något.

MEN vad?

Någon som har nåt förslag?


Här är mina funderingar på unningsprojekt.

*Spa resa?Men jag har ingen att åka med. Kanske åker själv då:)

*En ipod

*Spinning konvent den 13 oktober med diverse grymma instruktörer och massa inspiration

*Hotellfrukost

*Massage?


Nä.Där tog det slut. Det där med att unna sig något nytt till garderoben känner jag inte för. Jag blir inte gladare för det. Det kommer bli hängandes där.


Nä, jag blir glad för små små saker i vardagen.

Det kan jag leva på länge faktiskt.


God kväll:S



Av Emma - 21 september 2007 14:54


1. När gick du upp idag?
KL 7.002 Diamanter eller pärlor?
Jag gillar diamanter
3. Senaste filmen du såg på bio?
På smällen:)
4. Favorit TV-program?
Typ Du är vad du äter, Bonde söker fru, Idol, Greys anatomi, What about brian5. Vad åt du till frukost?
Gröten, med alla tillbehören
6. Vad är ditt mellannamn?
Margaretha

7. Vad är din favoritmat?Mina egna gjorda sallader, eller sushi.Kyckling, skaldjur......8. Vilken mat gillar du inte?Husmanskost.I form av korv,fläsk,Bruna bönor.
9. Favoritchips?
Jag har inte ätit chips på flera år.Ja jag vet inte
10. Vilken är din favorit CD för tillfället?
Just nu lyssnar jag mest på Body Pump 63 skrivan
11. Vilken bil kör du?
Det där med bil, försvann lixom när jag kom hit till Göteborg
12. Favoritmacka?
Macka?Hmm... den från exresso house är Grym.Med Kyckling, eller kallrökt lax
13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Självupptagna, egoistiska människor. Som varken hör eller ser andra.14 Vilka är dina favoritkläder?
Dom sletneste mjusisbrallorna å en mjuk stickad mys tröja

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
På någon aktivitetssemester.Äventyrsresa
16. Favoritklädmärke?Ah.... Nike då va:)17. Var vill du dra dig tillbaka?
Morjärv:)
18. Favorittid på dagen?
Morgon, med GP,Frukost, kaffe:)
19. Var är du född?
Kalix
20. Vilken är din favoritsport att se på?
Det blir sällan, men hockey....och fotboll då om jg verkligen hållerpå laget
21. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
Jag skickar det inte till nån:)22. Vem tror du skickar tillbaks först?Det får ligga på min blogg.
23. Coca Cola eller Pepsi?
Coca cola ZERO:)
24. Fotboll eller ishockey?
Ishockey
25. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Morgon.
26. Pedikyr eller manikyr?Har typ aldrig gjort nåt av det.
27. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Jag håller dom inom mig
28. Vad ville du bli när du var liten?
Dagisfröken 29. Bästa barndomsminnet?
Julaftonarna hos mormor och morfar.Kanske därför som jag än idag älskar att vara hos dem på julen30. Varit i Afrika ?
Nej

31. Nånsin rullat in nån i toapapper?Inte vad jag minns
32. Varit med om en bilolycka?
Ja
33. Favoritdag i veckan?
Måndagar!34. Favoritrestaurang?
Finns mkt bra utbud här.Grekiskt
35. Favoritblommor?
jaaaa.Gerberor37 Favorit snabbmats restaurant?
Nej det finns ingen sån. Gillar inte snabbmat så mycket. Undviker det gärna.
38. Äger du en cykel?
JA.

39. Vem fick du senaste mailet från?
Det var Jennie
40. På vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Mio möbler har schyssta grejjer jag gärna skulle inreda mitt hem med. Sedan She shop och Peak
41. Läggdags?
Ja.Senast elva då.
42. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Allas
43. Senaste personen du delade en middag med?
Pernilla
44. Vad lyssnar du till just nu?
Musiken på gymmet
45. Favoritfärg?
Grönt
46. Hur många tatueringar har du?0

Av Emma - 21 september 2007 14:28

Tänk vad så lite kan göra så mycket.

Som sagt idag, var jag på SATS valhalla och cyklade med Linda. Den här Linda hade gjort sig mödan att hemma lagat en underbar pasta sallad med kyckling som hon sedan bjöd oss deltagare på.

Jag hann inte stanna och äta, men fick med mig i en liten burk som jag precis ätit här på jobbet.

Smakade HELT underbart måste jag säga.

Denna goda lunch kan jag nu vara lycklig av kommande tiden av dagen.


Av Emma - 21 september 2007 10:02



Bara 6 dagar nu till jag åker till norra norrland. Jag älskar min hemort fantasktiskt mycket och så småningom när jag blir äldre ser jag nog mig själv där uppe igen.

Torsdag-Måndag kommer jag spendera i Kalix.

Jag kommer prioritera familjen, när dagarna är få. Men några små kaffe läkkor på myggan/before skall allt hinnas med.


Min kväll kommer jag vara på jobbet.

Hade hellre vart hemma, med sällskap av någon person som jag tycker om.


Näpp.

Nu väntar ett bröstpass& efter det hade jag tänkt att cykla 45 minuter med Linda på valhalla.

INTE en dålig uppladdning innan jobbet.


Grymt!

Av Emma - 20 september 2007 22:21

Kom just hem från en matkväll på stan med Pernilla.

Mkt gott å trevligt.

På vägen hem bara kom jag på mig själv med att gå och le. Där alldelens för mig själv i mörkret.

Allt kändes bara så BRA.


Så nu firar jag hema med mina doftljus från IKEA och en iskall pepsi max.


Har ikväll haft ett core pass som jag intruerat i.Mitt i det hela kom jag och tänka på när jag själv var på core på SATS någon av dom första gångerna.

Kan inte annat än skratta när jag tänker tillbaka på det.

Har nog inte berättat det för någon för jag tyckte det var jättepinsamt.

Jag FES mitt under core passet. Så alla hörde det!!

Hahhahahaha.

NU har jag fått det ur mig också.

Nu kan jag sova gott i natt efter alla års tänkande på detta.

God natt.

Av Emma - 20 september 2007 16:51

Josefin,min fjortis syster.

Om 7 dar får vi träffas!

Ovido - Quiz & Flashcards