Alla inlägg under december 2008

Av Emma - 3 december 2008 12:45

Dagen på skolan hittils.Känns som att jag hade kunnat vara kvar i hemmet.

Jag älskar mitt hem!


Klurar på middagsmat, och idag skall det få bli...Kyckling/chili con carne.

Mums till bägge.


Jag tror på det senaste alternativet.Skall bara se om min karl är lika förtjust. Jag tror han är på.


Nu skall jag gå här på skolan å se och göra en grejj i brist på annat. Kanske borde göra klart det andra också.

Jag trivs ju ändå som här, ändå när jag tänker efter.


Av Emma - 3 december 2008 07:48

 Onsdag, och jag är i skolan.Vad säger man, kors i taket eller nåt!Det hör ju absolut inte till vanligheten.

Inte många dagar kvar här innan jul och det känns bra.

Imorse åt jag den här gosa saffranskesellan som jag blivit helt fast i för ett år sedan som nu är tillbaka i mitt hem, bakade matbröd igår också så nu är det som det skall.

Det enda problemet är ju då att våran frys är för liten så det rymms inte mkt mer där.


Mormor undrarde för övrigt vad jag önskar mig i julklapp. Hmmm.Nu måste jag börja spåna.

Ha en bra dag.


Av Emma - 1 december 2008 22:03

Vilekn fin dag jag haft.

Det kan jag sammanfatta den med.

Jag har verkligen fått vara nära folk jag tycker om. Det vill säga, familjen.

Min kille

Min Mamma

Min syster

Min Pappa

Min Mormor

Min Morfar


Mycket besök har jag hunnit göra.DET är bra.


Vad tror ni om denna till JUL?


Julkryddad chokladpannacotta med granatäpple, apelsin och mynta?

5 dl vispgrädde

5 dl röd mjölk

1 dl strösocker

1 vaniljstång

1 tsk kanel

1 tsk kardemumma

1/2 tsk malen nejlika

1/2 tsk malen ingefära

200 g hackad mörk choklad

4 blad gelatin(upplösta i vatten)

Fruktsallad av 3 apelsiner(filead)

Kärnor av granatäpple

I knippe färsk mynta


Gott, men onyttigt.Fast, det gör väl inget? Inte om det intas med måtta då och då:)


Jo, var och strosade på stan idag också.

Fick mig två fina tröjor som jag trivs i, bara sånna basic polotröjor.

Sedan var jag och köpte lite pyssel till att göra lite julstämning här hemma,så fint vi har det här i huset!

Hemma i Morjräv hittade jag ännu mer julfina saker jag har glömt bort att jag hade, blir alltid lika lycklig av det.Sitta å kika i mina undangömda saker.

Nu, skall jag göra mig i ordning för att lägga mig.

Jag skall bli bättre på att sova.Det blir inte allitd allt för mycket av den varan, som är ACK så viktig.

Av Emma - 1 december 2008 12:40

Både jag och min Kille är hemma.

Han är sjuk, och jag är inte sjuk. Jag har sovit länge(för mig) till 8:15.Sedan har jag vart å gymmat, ätit goda lammfärsbiffar och nu sitter jag här.

Ikväll skall jag ha pass, jag ska till mormor och jag skall.... JA vad ska jag? Det var ju sånt jag vill sluta med.Jag vill inte ha några planer alls.Inte alls.

Skit också.

När jag inte har dessa planer blir jag istället stressad.

Vad skall jag ta mig till?

Ovido - Quiz & Flashcards