Alla inlägg den 31 december 2008

Av Emma - 31 december 2008 16:07

Vitlöksbröd

m Aioli




Dubbelmarinerad Fläskfile

Ungsrostade rotsaker

Sallad

Tzatziki

Bea Sås


Efterrätten är spännande, den tar nämligen våra gäster med sig.


Kaffe å Avec





Av Emma - 31 december 2008 08:28

Idag, sista dagen på år 2008.

Så idag vid frukosten försökte jag reflektera lite över det gågna året. Vi kan se det lite i 4 kvartal.

Vad har jag gjort, vad har jag lärt mig?

Kvartal 1

Göteborg- Jobb,jobb,jobb och träning. De var här jag trodde jag trivdes som bara den. I april,då bestämde jag mig för att flytta hem.

Kvartal 2

Det var här jag insåg vad som är viktigast.

Kvartal 3

Kärlek

Kvartal 4

Samboskap, mer kärlek och lugn.


Nu när jag ser tillbaka till året, vet jag att detta året är början på något stort. Faktiskt.... det som kommer spegla mitt liv framöver.


I alla fall så skall vi ha gäster ikväll.

Jag har lagt köttet i den första marinaden. Sedan skall det stekas å grejjas med för fullt.

Lite gott vin och sedan mest skönt och lugnt hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards