Alla inlägg den 15 december 2008

Av Emma - 15 december 2008 18:30

Idag har jag ordnat med 3 julklappar ialla fall. Dom tre första!!

Jag känner mig en aning stressad, men det löser sig.


Jag har lagat en middag jag till oss, älgköttsgryta! Jättegott!

Jag har vart till Morjärv idag också, å så har jag hämtat ut mitt paket från mmsports med mina härliga proteinpulver som är så gott!

Som pudding blir det, nu i smakerna jordgbb, en vanilj och en cocoa pistage.Det skall bli min kvällsmat med blåbären som jag fick mig från Pappa.

Men nu först, TC å leda lite pass.



Av Emma - 15 december 2008 07:31

Idag har jag stigit upp tidigt. Flög upp ur sängen 05:10 samtidigt som min T.

Jag har hunnit med att baka scones som jag åt till frukost, läsa i min bok som är bra samt halv slumra i soffan.

Det tredje adventljuset är tänt och jag myser.

Ändrade planer för dagen, jag kommer inte kunna delta idagen föreläsning. Fick lite annat på dagen schema som jag behöver göra.


Mina scones blev super fastän jag bara la i det som hittade.

½dl havregryn

½ dl rågflingor

½ dl linfrö

Lite hackad sötmadel

Lite salt

Lite kanel

Lite saffran

½burk lätt kesella

½ riven morot


Ja på ett ungefär så-supergott och undebart.

225 grader i 15 min. Nybakt  kl 6:00, fy så duktigt.


Nu skall jag piggna till liiiite med musik i öronen och övningar av Bp koreografin som jag skall kunna till på torsdag.

På prommenad stråket här på Grytnäs.


             






Idag är det ju också supergod lunch på Kalix bästa restaurang. Lax, undra vem som jag skall bju på lunchdejt.


Ovido - Quiz & Flashcards