Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Emma - 20 februari 2009 23:06


 En trevlig kväll, avslutas i hemmet med en ben å jerrys glass, lite bloggande å ett test!

Min kille är bortrest och jag har vart med en vän och ätit massa god BUFFE! Å vin!Muuuums:D

Nu blir det sängen så man hinner med något innan jobbet imorgon!



Hur Norrländsk Är Jag?


Jag har kört:

[x] Snöskoter.

[x ] Traktor.

[x] Bil.

[ ] Lastbil.

[x] Fyrhjuling.


Jag har ätit:

[x] Souvas.

[x] Västerbottenost.

[x] Surströmming.

[x] Pitepalt.

[x] Tjälknöl.


Jag kan åka:

[x] Slalomskidor

[x] Längdskidor

[x] Skridskor

[x] Snowboard


Jag har upplevt:

[x] Snöstorm.

[x] Minus 30 grader.

[  ] Lämmeltåg.

[x] Midnattsol.

[x] 2m Snö.


Jag har:

[x] Druckit mig full på hembränt.

[X] Varit nära att förfrysa mig.

[x] Sovit utomhus på vintern.

[  ] Badat isvak.

[  ] Plockat Hjortron.

[x] Träffat på ren i det vilda.

[x]Träffat på älg i det vilda.

[  ] Träffat på björn i det vilda.

[x] Spenderat tid i fjällen när det inte har varit lov.

[  ] Sett Dunderklumpen.

[x] Snusat

[x] Jagat vilt.


Jag:

[x] Bor i Norrland.

[x] Är fåordig.

[x] Pratar Norrländsk dialekt.

[x] Kommer ifrån en Norrlänsk släkt.

[  ] Pratar Samiska eller Tornedalsfinska.

[  ] Jag känner/är en Same




Av Emma - 20 februari 2009 12:44

det finns så mycket små kurser att läsa så jag blir helt vild!nu har jag anmält mig till coaching.

hoppas på att komma in!

verkligen intressant, försåtr inte varför inte fler väljer att utbilda sig:)

finns ju  massor som man kan läsa vid sidan om jobb eller annat!


Nu, skall vi opponeras på!

Av Emma - 20 februari 2009 07:43

på detta med jobb.jag vill vara pigg kry och fräsch efter ett arbetspass. Kry och pigg för att kunna göra något på sin fritid.

Tänka sig dessa som är helt sut varje veckodag och slänger sig i soffan och sover. Jag vill inte få det så, vad är det för liv? Jobba,tjäna pengar som går till räkningar, för att sedan spendera sin lediga tid i soffan. det är mångas liv som ser ut som så, och Hjälp!Det skrämmer mig!


Nä, nu skall jag ta tag i mitt opppnentskap, det för hela slanten idag!

Av Emma - 20 februari 2009 05:29

Över mycket i livet.Men just idag för att jag har stigit upp 4:45(alltså en halvtimme tidigare än jag behövat) För att öva lite yoga.

Jag tycker inte alls det är jobbigt att gå upp den tiden, jag är nog i rätt sömnfas säkerligen.

Jag är glad för att det är fredag, för att jag skall träffa en vän ikväll, jag är glad för att jag har skola idag också!

Det är kul!

Jag är glad för att jag har massa drömmar framför mig.


Så, god morgon!

Ovido - Quiz & Flashcards