Alla inlägg under februari 2008

Av Emma - 8 februari 2008 09:12

Ja fy sjutton, dom är finfina dom. Vill ha dom alltid typ, trots att dom är lite stora.

Har precis ätit frukosten. Det är ju så gott! APgott:)

Mätt och belåten, redo för dagen.

Skall träffa PT kl 13.30, innan dess blir det lite praktiska saker jag inte hinner annars som handling, städning och sånt. Skall ta mig till den hära lidl affären som är Bäst i mitt tycke efter som dom har bra frukt till lågt pris och sedan kvarg(kesella) dubbelt så stora förpackningar men ändå så billigare än dom vanliga kesellorna.

Jaaaaaaaa.Intressant värre.


Kaffedrickare som jag är slurpar jag på en god kaffe alltid framför min bloggstund på dagen. Viktigt för mig. Verkligen, dessa rutiner.


Hey Yey.Nu är det dax.




Av Emma - 7 februari 2008 22:59

Något som får mig att koppla av och koppla bort kan vara böcker. Min bokhylla fylls mer och mer. Just nu är jag halvvägs in i denna boken


Helt Okej

Nästa bok som väntar på att bli läst



Varje dag går jag förbi pocket shop i centralen på vägen till jobbet.

Varje gång blir jag sugen på böcker, jag vill handla mer och mer böcker.

BRA.

Pocket shop är bra, för en billig penning får man fina pocket böcker.


Nu, lägga mej och sova.

Eller först läsa lite, ladda.. imorgon mitt veckomöte med PT.

Det blir hårt.

 Det gillar vi


Natti

Av Emma - 7 februari 2008 22:07


Vet inte riktigt vad jag menar med rubriken. I alla fal, så är saken den att det är alla hjärtans dag på en vecka. Nu igen.

Nu igen skall jag fira den här ensammen. Eller fira, vad gör man.. uppmärksammar sina nära och kära.

Kommer inte ihåg när jag hade en käresta sist, så därför vill jag ge min familj extra uppmärksamhet denna dag.

Får se vad jag hittar på, dom är ju trots allt långt borta från mig.


Idag, Jorå.Torsdag, alltid på torsdagkvällen känns allt så bra så bra.Så idag med.

Har haft en dag med mycket träning i form av cykling,core och mer cykling. Jojjomenn.Så nog har min ben fått pinna på. Det gick som smort.

Oj vad jag är DUKTIG.


Detta får firas,japp.



Av Emma - 7 februari 2008 09:12

Titta här:)

Jag med en liten plutt i famnen.Rättare sagt, min vän Mias Bejbi.
Så trist att dom är så långt bort från mig, eller kanske jag som är så långt bort från dem.


Nåväl, man kan inte få allt.

Imorse hade jag glömt att stänga av väckarklockan så den ringde just innan 6:00.Jag hade kunnat sova till typ nu, eftersom jag inte behöver vara på jobbet förrän 11:00.

Men jag var jätteglad imorse, bara HOPPADE upp från sängen. Vet inte vad det var som gjorde det, någon omedveten dröm? Nåt bra i alla fall var det för så himla lycklig brukar jag inte vara.

Efter det samkade frukosten bra, har lagat goda matlådor i form av curry och vitlökspasta med ungsstekt kyckling.

Ser fram emot lunchen kan man säga:)


Jag har tänkt att åka in till stan nu till affärerna som öppnar kl 10. Kika lite granna:)


Snart tar vi helg igen.

Av Emma - 6 februari 2008 23:08

Nu är jag lycklig.Fick dom idag, byxan jag har beställt mig. Mina Better Bodies byxor som jag kommer använda mig av ofta.

Både i träningssammanhang, men även annars. Dom e pösiga, kanske lite väl stora... MEN, jag skall gå upp lite i vikt så då har jag nåt att växa i.


Nu är det sen timma för mig att vara uppe. Jobbar jag sent som jag ofta gör nuförtiden så vill jag varva ner vid datorn. Bloggandes runt bland alla mina favvisar. Det bästa jag vet när jag kommer hem, mat, datorn, tvn på lite i bakgrunden och sedan.. blogg:)


Förstår inte riktigt hur det var med mig under istort sett hela föregående månad.

Jag kände mig så nere likom. Har funderat lite på det och verkligen, VAD HAR JAG ATT DEPPA ÖVER?

Jag har så mycket att vara glad över.


En underbar familj som verkligen bryr sig, finfina vänner som jag håller kär, en egne lägenhet som jag trivs i,ett jobb som jag kan försörja mig med och lite därtill som ett exra plus trivs jag riktigt riktigt bra på det här jobbet, jag är frisk, jag är kry, jag har massa planer på vad jag vill göra i framtiden.

Jag allt har jag, allt som jag vill ha just nu och jag lever som jag vill just nu.


Så nu,kan jag sova gott och drömma bra.


Natti.

Av Emma - 6 februari 2008 14:12

JAg gjorde den där röran igen a keso,tonfisk å curry.Det är apgott!Verkligen.


Hitills är jag nöjd med dagen och hoppas på att fortsätta vara det.


Har fått till ett finfint rygg pass i gymmet, denna dagen hjälpt av min kollega. Snyggaste karln i stan.


Närå, på med lite smink skall jag fara till jobbet.



Av Emma - 6 februari 2008 08:16

Då har vi denna dagen här, onsdag mittstecket på veckan. Jag fick för mig att sova lite längre idag än vanligt. Lite längre för mig innebär inte 10 eller 11 nejdå. Kl 07:30 är lite längre för mig en sån här veckodag.

Då var det färdig snoozat, ner i tvättstugan för att tvätta upp de viktisgaste kläderna som jag behöver i veckan.


Med en riktigt fin frukost i magen är jag mer än redo att bege mig till gymmet, passa på att köra igenom ryggen idag innan jag skall hålla i ett cykelpass på lunchen.

55 min Cykelpuls. Idag blir det berg, mycket uppför.

Passet jag skall köra känns allra BÄST. Skall försöka klura ihop något liknande en dag.


God dag:)

Av Emma - 5 februari 2008 22:22

Det är ju så jäkla gott det här med spagetti. Mums.

Fram med mer spagetti:)



Det var ett tag sedan jag åt just spagetti.

Kommer bli ändring på det, skall börja äta mer lagad, vällagad mat.


Senaste tiden har det mest blivit tonfisk,makrill,kalkon,kyckling,tonfisk,tonfisk,to
nfisk.

Kan bli enformigt.Faktiskt



God natt:)

Ovido - Quiz & Flashcards