Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Emma - 12 februari 2008 22:57

Eller saker å saker.


Sånt omkring mig.

Just nu 

Gurka- Det är gott, läskande, kyling,kalorifattigt och helt enkelt bara gott.

Saffran-Sån härlig krydda, i keson, i kesellan, i brödet, i riset. Sån fin färg också. Enda nackdelen... det kostar endel sån storkonsument som jag är av det.

Mitt hembakta Dinkelbröd-Det går inte, jag kan inte vara utan det.

Timbaland-Han är grym, han är bra. JAg har hans nya skiva i min IPOD.

Diet fuel från MM sport- Detta är inte ens en just nu grejj. Fy, kommer aldrig sluta med det. Så fankens gott, å tjockt. Min egna chokko puddning.

Apelsiner-Saftiga,goda mumsiga.



Liknik park dom är bra. Fixar lite nytt med dom nu, det finns guldkorn där.


Häpp, jag måste plugga.

Anatomi, 3 år sedan jag läste det. Måste fräscha upp mina kunskaper inför veckans HÅRDA studier och intensiva dagar. Jag skall på utbildning. Jag skall vidareutveckals:)

Alltid ett lyft, inte minst för mig själv för jag är så intresserad.


Natti

Av Emma - 12 februari 2008 22:26

När jag får för mkt på mig blir INGET gjort.

Så var det idag, jag fick massa tankar å saker från olika håll vilket resulterar i inget gjort.

Skit också.


Jag behöver något annat att tänka på NU.

Jag tänker hela tiden på jobb just nu för jag har inget annat å lägga tankarna på.

Det är ju fasiken tragiskt.

Jag behöver en kärlek, en karl.

Vart skall jag dra upp den här?

Kanske får bli en hund eller nåt istället,dom säger inte så mycket.

Karlarna blir jag bara less på hela tiden.


God natt.

Av Emma - 12 februari 2008 08:59

De som står mig nära här på senaste tiden fått höra och veta mina tankar om att flytta hem mot norr.

Det har på senaste tiden kännts mer och mer  att jag saknar allt där uppe, framför allt min familj. När jag var där under julen kändes det verkligen hem det där.

Det gör det fortfarande och dessa känslor känns fortfarande, under mina nästan 3 år har jag aldrig kännt såhär. Jag har alltid älskat att bo här och jag gör det fortfarande men kanske inte lika starkt.

Det jag mest tänker nu är vad har jag här? Visst mina vänner, min lägenhet, jobb. Vad har jag hemma i Kalix? Allt det där också + familjen.

Jobbet, det är dock det jag känner starkast för här nere, jag vet att hemma kan jag inte jobba med det jag jobbar nu. Det finns som inte.


Så frågan är den, Vad är ett jobb som man trivs och vill vara på? Mot familj, trygghet, nära och kära?

Ja, Det tåls att tänka på.


Kan vara en svacka, kan vara något mer.


Nog om det. Nu i alla fall tisdag, jag börjar inte jobba förrän 15.15

Som jag sa igår blir det Yoga på lunchen... innan dess kommer jag att passa på i gymmet att köra några övnigar för benen.


Lunchen kommer jag hinna hem och äta, vilket känns skönt och bra.

Tror jag skall pröva ta cykeln til jobbet:D


Delar av min kära familj



Ovido - Quiz & Flashcards