Alla inlägg under december 2007

Av Emma - 26 december 2007 18:48

Julen 2007 bakom mig. Nu har jag bara en dag kvar i Kalix, min hemstad.

Jag verkligen gillar det här stället.Verkligen,jag kan tänka mig att bo här igen och det känns bra.

Inte nu inte än men nångång.


Middagar med släkten här och där har vart mycket av i jul, en sista imorgon innnan jag drarhem mot Göteborg.


Nu skall jag ta bilen, åka dom 4 milen som är till Pappa, lägga mig där med en GO bok. Bara njuta av snön, av mörkret och av pappas brasa som han har i en mysig kamin där.


Jajjemänn:)


Av Emma - 24 december 2007 08:30

GOD JUL var det idag.

Jag har ordnat med frukost åt familjen, lite julmusik i bakgrunden....Men Josefin vill inte stiga upp.



Av Emma - 23 december 2007 11:32

Jag minns förra årets hemvändarfest, som tokrolig, jag var helt på allt var grymt och bra lixom.

Igår, visst.Kul, men vad fan är det med mig.Jag känner mig som världens tråkigaste människa genom att en engång inse att detta med utgång och grejjer inte är min grejj.

När skall jag sluta försöka?


AP mycket folk, trångt, söndeslagna glas, spillna drinkar och en lukt av att nån hade rent ut sagt skitit på sig.


Jag satte mig tillslut ner, och bara glodde på alla snygga människor. För nog fasiken finns dom, snyggingarna i Kalix.



Idag är det dagen innan den stora JULAFTONEN som vi alla har väntat på.

Jag har inte ännu lagt mig under granen och letat efter mina klappar... men det tänkte jag roa mig med ikväll.




God jul på er:) 

Av Emma - 22 december 2007 18:07

Ja, jag här sitter jag uppe i norra norrland, kylan är kall därute, men jag skall på med feststrassen.

Ta sig ett glas eller två, bara dax att byta om.... sitter fortfarande med mjukbrallan å laddar.....


Det brukar bli farligt här uppe. ojojoj.

Hotellets såkallade "hemvändarfest" Underbart.

Trogen hemvänadare som man e så¨självklart är man där.Jeeeepp



Hej!

Av Emma - 21 december 2007 13:17

Jag är inte kry till 100%.

Jag tror det var den 2 timmars cyklingen som tog kål på mig.

Cyklingen i samband med kylan kanske.


Nu är det i alla fall fredag, jag serf ram emot det okmmande julbordet som skall intas ikväll kl 19:00 på hotell valhall.


Igår försåg jag vårt hem med mitt underbara brödbak som ingen kan motså.Det skall stå framme på vårt julbord.

Har tänkt att plocka fram lite andra recept också med goda sorter:) Nu har jag hur mkt tid som helst!

Jag gillar att vara hemma igen!


Av Emma - 20 december 2007 08:24

Ikväll kommer jag att åka till byn Morjärv, där skall jag baka och bara ta det lugnt.


Imorgon blir det att gå i kyrkan, julsvslutning och lite julmys.

Den riktiga julstämningen har inte infunnit sig än?


Nä, fram med lite glögg kanske den kommer. Ja just ja, efter morgondagens frossande i julbord på hotell valhall kanske den kommer.

Jag har redan siktat in mig på ägghalvorna med KALIX löjrom, rökta rensteken, inkokta laxen samt den vanliga gravade laxen. Det är det min tallrik kommer att svämma över av.

Ägg. ÄLSKAR äggen med löjrommen. Stackars dom som skall fira julen med mig av alla dessa ägg.

Av Emma - 20 december 2007 08:11

Jag brukar alltid vilja avge ett nyårslöfte. Även så i år. Det kommer, det kommer jag skall bara spåna på det hela lite till.

Det vikitga är inte i att ge ett löfte, det allra viktigaste är att man håller det också.


Nu är det torsdag. Julklappsinköpen är nästan klara. Gick fortare än jag trodde. I och med att jag och mina kära bror köper tillsammans till alla i familjen så går det smidigt. BRA!


Kalix alltså. Idag skall jag ut och köpa lite klappar till mig själv, som jag får i förskott. Det är i denna stad jag hittar:)



Näpp, nu blir det att lägga mig i soffan och läsa lite. Sedan Nova å aktivera mig med axlar och triceps träning:)



Av Emma - 19 december 2007 07:41

En önskan om att lägga ut brödreceptet www.nlife.se


Ovido - Quiz & Flashcards