Alla inlägg under november 2007

Av Emma - 26 november 2007 09:10

Jag tog nämligen lite sovmorgon imorse.

Inte förrän 7.45 stog jag mig upp ur sängen, detta då efter att ha legat å snozat läänge länge.

Länge för min del i alla fall.

Är stel och seg i kroppen efter mitt combat pass igår.


Just nu känna allt konstigt.ALLT är bara huller om buller i mitt huvud, behöver lite jul och jullov tror jag.

 Jobb ikväll, jag ser fram emot det.


Hej.

Av Emma - 25 november 2007 19:48

Ibland känns allt bara helt bra.

Ibland känns allt bara helt dumt. Dessa två tillstånd har dagens timmar skiftat mellan.

Kan inte sätta fingret vad det beror på.

Jag behöver prata.MEN jag får inte ut ett enda ord. Sjukt.


Jag har ialla fall fått min dos av underbar träning i form av ett Body Ombat pass.Finns absolut inget roligare i mina ögon att träna.

Jag blir helt lycklig efteråt. En stund i alla fall.


Helgen är över, det är söndag.Jag är trött, men det enda jag har i tankarna är det boken som jag måste ta tag i!!

Hela tiden lägger jag den framför mig, hittar på annat att göra som tycks vara viktigare.

Jag släpar med mig den överallt i tron på att jag skall läsa den.But NO.

Dålig karaktär över mig själv.


Kväll, tv... Ja.Mest sånt.Kommer sluta med att jag ligger här somnandes framför tvn.


God kväll:)

Av Emma - 24 november 2007 20:08

Med min kväll uppladdad här hemma, med mys,ljus,belåten av min underbara mat.

Kaffe, cola zero samt fruktfat med dipp av saffranskesella kan jag inte mer än vara nöjd.

Bara karln som nu saknas, men han kommer snart.


Jag har idag haft en riktigt mys dag.Faktiskt

Prommenad in till stan i kylan, lunch och kaffe med Pernilla på vårt favoritcafe.

Sedan flera vändor in i inredningsbutiker, som mer och mer fångat mitt intresse.

Något nytt till hemmet fick jag mig allt.

Regnet smattrar utanför fönstret.


Urch.

Jag vill ha tillbaka dagen och kylan som det var igår.

Av Emma - 24 november 2007 09:51


Detta får mig at bara känna lukten av jul



Smaken av glögg



Åhhh.

Av Emma - 24 november 2007 07:19


Kollade precis in i min garderob.Under mina år som aktiv person har jag alltså samlat på mig massaor med nikebyxor. Ja det är främst sådana bxor jag har i min garderob.

Jag älskar dem alla, men nu på senaste tiden har jag troligtvis blivit lite mindre över mina höfter därför kan jag inte ett ett enda par mera.

Eller klart jag kan ha dem men det är inte kul att springa runt och visa halva rumpan.

Nä, jag får dåligt samvete när jag ser dem bara ligga där.


Kanske jag kan byta dem med någon söt vän som har något hon inte använder:) Fast tänk nu om jag blir störrre om höfterna igen?Vilket inte är omöjligt.

Dessa byxor är inga dumma grejjer inte.Nejdå.Dom är så fina så.



Nog om brallorna. Det är LÖRDAG.

Vaknade sju, jag säger det min kropp e van att gå upp tidigt.Ändå var jag upp liiite längre igår. Bara nu för att jag ser ut och att det typ är kalllt och friskt ute vil jag naturligtvis ut i kylan.

min ipod är även laddad med NY musik.

Förutsättningarna för en fin skön morgonprommenad ser inte helt borta ut.


bra lördag som jag ser fram emot!

Av Emma - 23 november 2007 23:30

En ny favorit i mitt hem.Shit pommes vad gott.


Lättkesella

Saffran

Lime


Ha som dipp till ex fruktstavar, lite nötter, russin.


Använde det även till min grillade tonfiskfilé.


Nu är det dax för mig att lägga mig. Läsa, sova... Vakna och tvätta.



Av Emma - 23 november 2007 14:22

Ja.Det där kaffet med pepparkakssmak.Jag säger bara mmmm:)

Kvar att dricka ikväl blir mitt lusse te.Förstå, lussete!


Så gott så jag kan knappt bärga mig:SSS


Skall förbi affären sedan också och inhandla saffran som jag skall blanda i min matlagning.


Jul för hela slanten. Kanske i tidgaste laget.MEEN lite tidig skadar inte.

Av Emma - 23 november 2007 13:34

Mätt och belåten.

Allt jag lagar blir så gott.Jag har nästan helt slutat köpa mat ute, efterom min egna hemlagade mat är mkt godare och bättre.Jag älskar den.

Nu blir det att prova mitt nya kaffe med pepparkaksmak och mest njuta av att ha en ledig dag för mig själv.


Min bror fyller också år i helgen.Detta skall ag också förbereda, min present till honom. Lite pyssel och knåp.


Grattis Robert.

Ovido - Quiz & Flashcards