Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Emma - 29 mars 2008 17:32

Det blev en sväng på stan idag, med min vän B.

Det var trevligt, som vanligt med henne.Vi och våra problem, alltid samma fråga och problematik för oss.

Jag har handlat på min favorit butik för tillfället, bodyshop.Deras produkter är så goa. Denna gången fick jag mig en ny body butter.


Har precis ätit min middag bestående av lite scampi,god sallad, gott bröd och tzatziki. Fy så gott och hur jag uppskattar det lilla.

Ikväll blir det bio.Jag röstar för filmen PS i love You.Får se vad mitt sällskap säger.



Av Emma - 29 mars 2008 09:11

Nej, jag blogade inte ens? HUr kunde det gå så illa.Nä, jag vet inte.


Desto mer idag då med tanke på att jag nästan är ledig och inte har ett dugg planerat.

(Förutom att jag skall vicka på en cykelklass kl 16:00)


Ja, tänkte sriva om mina nya skor.Ja nu har jag dom hemma.


Dessa skönheter. Jag är otroligt nöjd med mitt köp, faktiskt.

Nu kommer jag kunna springa fram flygandes på gatorna.


Annars så, min gårdagskväll spenderades hemma, fick besök av min vän A och han hade även med sig en present till mig.Hör och häpna, det är sådant jag verkligen inte är van vid.


En bok jag har velat ha lääänge.

Herregud, helt otroligt.

Av Emma - 29 mars 2008 09:05

Det är den här limpan jag alltid äter. Varje morgon tillsammans med mina andra specialiteter.

Igår var det dags igen. Jag bakade, och denna gången blev den ännu bättre än den någonsin blivit.


Har fått önskemål att skriva hur jag gör denna.


2 dl fiberhavregryn

6 dl Dinkelmjöl(fullkorn)

½ dl linfrö

2 tsk bikarbonat

1 msk kanel

1 dl hallon

1 dl pumpafrön/solrosfrön/hackad mandel(smaksak)

1 dl hackade torkade apriskoser/russin

1 nypa flingsalt

3 dl lätt vaniljyouhurt (funkar bra med annan Yoghurt med)

1dl vatten

1 msk olja


Bland ihop de torra igredienserna, och sedan i med det blöta. In lågt i ugnen på 1½ timme.


MUMS

Ovido - Quiz & Flashcards