Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Emma - 31 oktober 2007 10:51

Den övre av den översta.SHIT jag är helt enkelt jäkla skit nervös.

Skall jag få skäll?Hemska frågor, måste jag bli så rädd att jag typ pinkar på mig?

Nä, det vette gudarna.

Vad vill denna mig?

Nä, jag planerar att vara oanträffbar resten av dagen.


Av Emma - 31 oktober 2007 08:28

Gällevare.

På tv. 77 årig var tvungen att visa legitimation på ICA i Gällevare när han skulle köpa lättöl till paltkalaset.

Hihi, han ringde in på nyhetsmorgon.

Han vägrade visa det, då fick han inga handla.

Ganska komiskt kan jag tycka.

Av Emma - 31 oktober 2007 08:18

När jag var uppe i Kalix nu i höstas kom jag och tänka på hur VI gör där uppe. I alla fall i min familj, som vil alltid gjort speciellt när jag var liten.


Vi våldgästar folk.Bara kör dit, knackar på och glider in lixom.Förväntas att få kaffe å massa fika. Detta utan att meddela att man skall komma.

Där uppe hos oss är det tolerant.De man hälsa på har alltid kaffe på G.Nybkat fika, ifalla någon kommer förbi.

Folk handlar för att ha massa att bju på om det kommer folk.

Nystädat i fall det kommer någon.

Är inte den ena hemma kör man vidare till nästa och knackar på.


Vi gjorde så när jag var uppe.

JAg tyckte "men vi måste ju ringa först"

Det tyckte absolut inte Pappa.


Om jag ser ifrån mig själv, fan jag vill inte att folk bara dyker in så. Jag kanske vill vara hemma själv, utan nåt besök.

Här bokar jag in i kalender när jag ska hälsa på någon.


Ja.Vi är härliga vi norrlänningar.

Ovido - Quiz & Flashcards